دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 127 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه هوش معنوی کازدین و همکاران1986
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 42
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
پرسشنامه هوش معنوی کازدین
پرسشنامه 42 ماده ای هوش معنوی دارای 4 عامل می باشد . عامل اول دارای 12 ماده است . ماده هایی که روی عامل اول قرار گرفته اند به روشنی تفکرکلی واعتقاد افراد را نشان می دهند ( برای مثال ماده های یازده : « ازاینکه گره گشای مشکل کسی باشم خوشحال می شوم» . و هفده : « معتقدم که نیرویی درهر لحظه حرکات واعمال مرا هدایت وراهنمایی ورهبری می کند. ») لذا عامـل اول به عنوان « تفکر کلی و بعد اعتقادی » نامگذاری گردید. عامــل دوم دارای 14 ماده می باشد . ماده هایی که روی عامل دوم قرار گرفته اند به روشنی توانایی مقابله وتعامل با مشکلات را نشان می دهند ( برای مثال ماده هشت : « مشکلات زیاد مرادچاریاس وناامیدی می کند» .
ماده نوزده: « درهنگام روبرو شدن با مشکلات دچارتشویش ونگرانی می شوم .») لذا عامل دوم به عنوان «توانایی مقابله و تعامل با مشکلات» نامگذاری گردید. عامل سوم دارای 9 ماده می باشد . ماده هایی که روی عامل سوم قرار گرفته اند به روشنی سجایای اخلاقی افراد را نشان می دهند ( برای مثال ماده بیست و پنج : « سعی میکنم هرگاه با یک مشکل روبرو شدم ، تجربیات لذت بخش را به خاطرآورم . » و ماده سی و یک : «کاری را که شروع می کنم ادامه می دهم وهمه ی مشکلات ودشواریهای آن را به جان می خرم. ») لذا عامل سوم به عنوان «پرداختن به سجایای اخلاقی» نامگذاری گردید. عامل چهارم دارای 7 ماده می باشد . ماده هایی که روی عامل چهارم قرار گرفته اند به روشنی خودآگاهی و عشق و علاقه افراد را نشان می دهند ( برای مثال ماده شانزده : « ما درست درجایی قرارداریم که می بایستی قرارداشته باشیم وکاری را انجام می دادیم که می بایستی انجام می دادیم. » و ماده سی و هفت : « اگرچه درزندگیم اشتباهات زیادی داشتم ، با این حال به خود افتخار می کنم. » ) لذا عامل چهارم به عنوان «خودآگاهی و عشق و علاقه» نام گذاری گردید. (کازدین، و همکاران ،1986).
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 259 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی
روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه دارای 15 سوال بوده و هدف آن بررسی نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی از ابعاد مختلف (یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط یادگیری مستقل، یادگیری الکترونیکی به عنوان یک محیط یادگیری مؤثر، یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش چند رسانه ای، یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش مبتنی بر هدایت آموزش دهندگان) است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت 7 گزینه ای بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه |
کاملا مخالفم |
تا حدودی مخالفم |
کمی مخالفم |
نظری ندارم |
کاملا موافقم |
تا حدودی موافقم |
کمی موافقم |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
پرسشنامه فوق دارای چهار بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد |
سوالات مربوطه |
یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط یادگیری مستقل |
???? |
یادگیری الکترونیکی به عنوان یک محیط یادگیری مؤثر |
???? |
یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش چند رسانه ای |
???? |
یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش مبتنی بر هدایت آموزش دهندگان |
????? |
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد سوال ها: 15
مولفه (خرده مولفه ها): مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: پی دی اف
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 111 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه مقیاس سنجش میزان بهره وری در سازمان
در پایان نامه شریفی ) 1391 ( جهت روایی صوری پرسشنامه و صحت و سقم سئوالات، پرسشنامه در بین تعدادی از مدیران و کارشناسان )لیسانس و فوق لیسانس به بالا( توزیع شد و پس از اطمینان از نتایج بدست آمده، پرسشنامه در نمونه آماری پژوهش )سازمانها و شرکتهای دولتی( توزیع شد.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 222 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه کودک آزاری (مقیاس خودگزارشی)
این پرسشنامه دارای 25 سوال بوده و هدف آن ارزیابی خودگزارشی کودک آزاری از ابعاد مختلف )کودک آزاری جسمی، کودک آزاری جنسی، غفلت یا بی توجهی، سوء تغذیه و کودک آزاری عاطفی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
پرسشنامه فرهنگ ایثار و شهادت
در بخش تحلیل اسنادی جهت احصاء مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت و راهکارهای نهادینه سازی آن در مدارس، از فرم فیش برداری استفاده شده است و در بخش تحلیل محتوا، به منظور بررسی و تحلیل محتوای اهداف مصوب دوره متوسطه از نظر میزان توجه به مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت، از فرم چک لیست تحلیل محتوای محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تدوین فرم چک لیست تحلیل محتوای اهداف مصوب دوره متوسطه، تعداد قابل توجهی از منابع نظری و پژوهشی مرتبط در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت بررسی و چارچوب مفهومی مؤلفه ها بر اساس جدول 3-3 طراحی و استفاده شد.