دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
پرسشنامهی عدالت زناشویی
سنجش عدالت در پژوهشهای گذشته بیشتر با پرسشنامههای مختلف که به وسیله هاتفیلد و همکارانش ساخته شده است انجام گرفته است که به شکل کلی این پرسشنامهها سه پرسشنامه ی یک سوالی که عدالت را در روابط زناشویی مورد سنجش قرار می دهد، چون سنجش عدالت هاتفیلد، سنجش عدالت هاتفیلد و همکاران (1977،1978)، پرسشنامه اصلاح شده عدالت زناشویی(هاتفیلد ترامپسون و همکاران، 1990) و پرسشنامهی چند آیتمی ترامپسون، هاتفیلد و همکاران(1981) که به سنجش عدالت در حوزههای مختلف زندگی که جنبهی بده بستانی دارد میپردازد تشکیل میشود. مطالعات زیادی چون: بوانک و ماتسارس،(1999)؛ هاتفیلد و همکاران،(1982)؛ پترسون، (1990)؛ راچلین، (1987)، لارسون و همکارانش (1998) و اسپرچر، (2001) میتوان نام برد که از پرسشنامهی اصلاح شده عدالت زناشویی(هاتفیلد ترامپسون و همکاران، 1990) استفاده کردهاند. علاوه بر آن از پرسشنامهی هاتفیلد و همکارانش(1978) نیز در تحقیقاتی چون: کویجر و همکاران،( 2002)؛ لارسون و همکاران، (1998)؛ آتنه و همکاران،(1984) و والستر و همکاران، (1978) مورد استفاده قرار شده است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه عاطفه خود آگاه
روش نمره دهی و تفسیر
آزمون عاطفه خودآگاه یک ابزار خودسنجی و مدادکاغذی است که 16 موقعیت (سناریو) شرایط زندگی روزمره را به آزمودنی ارائه می کند و پاسخ دهندگان پاسخهای، هیجانی و رفتاری خویش و احتمال پاسخ خود به آنها را رتبه می دهند. تمام سناریوهای این آزمون دارای آیتم های شرم و گناه و اشتغال ذهنی با احساس گنا هستند، در حالی که بعضی از آیتم ها شامل دفاع های شخصی جداسازی، بی تفاوتی و برونی کردن است.
این پرسشنامه خودسنجی 16 وضعیت زندگی روزمره را به آزمودنی ارائه می کند که 11 وضعیت آن از نظر اجتماعی دارای ارزش مثبت و 5 وضعیت آن دارای ارزش منفی است. تمام سوالات به صورت مستقیم نمره گذاری می شوند. آزمودنی پاسخهای خود را به صورت لیکرت 5 درجه ای رتبه می دهد که دامنه آنها از 1 به معنی «احتمال ندارد» تا 5 به معنی «به احتمال زیاد» است.
اعتبار (پایایی) و روایی
در پژوهش فرگوسن و همکاران (2001) که بر روی 132 دانشجوی مقطع کارشناسی صورت گرفت، ضریب آلفای کرونباخ برای مقیاس شرم 81/0 و برای احساس گناه 78/0 گزارش شده است.
تانگنی و همکاران (1992) روایی سازه دو مقیاس شرم و گناه را در حد مناسب گزارش کردند؛ آنها در یک پژوهش 2003 خود نیز روایی این آزمون را برای سنجش سازه های تئوریک شرم و گناه تایید می کنند. بنا به گزارش لوتین و همکاران (2002، 2004) علی رغم اختلاف نظرها، این آزمون مفایهم زیربنایی مورد نظر سازندگان آن را می سنجد. در ایران، روایی صوری این آزمون ها مورد تایید اساتید رشته های مشاوره و روانشناسی قرار گرفته است.
منبع: ثنایی، باقر و همکاران. مقیاس های سنجش خانواده و ازدواج. انتشارارت بعثت 1387
Ferguson, T. J., & Eyre, H. L. (2001). Reconciling interpersonal versus appraisal views of
guilt: Roles of inductive strategies and projected responsibility in prolonging guilty
feelings. Manuscript under review.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه طرحواره یانگ
هدف این پرسشنامه سنجش طرح واره اطاعت است. برای پر کردن این پرسشنامه به احساس خود مراجعه کنید یا این که فکر کنید آن سئوال در کل زندگی تان چقدر درست است. اگر زندگی پر افت و خیزی داشته اید سعی کنید برای پاسخ گویی به سئوالات پرسشنامه چند سال اخیر را مد نظر قرار دهید.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه طرح واره نقص/شرم یانگ
هدف این پرسشنامه سنجش طرح واره نقص/شرم است. برای پر کردن این پرسشنامه به احساس خود مراجعه کنید یا این که فکر کنید آن سئوال در کل زندگی تان چقدر درست است. اگر زندگی پر افت و خیزی داشته اید سعی کنید برای پاسخ گویی به سئوالات پرسشنامه چند سال اخیر را مد نظر قرار دهید.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه طرح واره محرومیت هیجانی یانگ
افراد ازاین جمله ها ممکن است برای توصیف خودشان استفاده کنند.لطفاً هرجمله را به دقت بخوانید و ببینید تا چه حد، توصیف درستی ازشما به دست می دهد.اگر شما برای پاسخ دادن خاطرجمع نیستید،برپایه پیزی که احساس می کنید جواب دهید،نه براساس آنچه فکرمی کنید درست است.